Vanliga frågor
Uppsägning/Frysning av medlemskap
För att säga upp eller frysa ditt medlemskap mailar du: Medlemskap@stepin.se eller besöker din närmsta anläggning under bemannade öppettider.
Vid uppsägning gäller 2 månaders uppsägningstid
Frysning av medlemskap kan göras i upp till 12 månader mot en engångskostnad på 249kr.
Hur bokar jag mitt gruppträningspass?
Du bokar enkelt ett gruppträningspass genom att klicka här eller via vår app GoActive!
(leverantörskod: 028000) som du laddar ner i Appstore eller Google Play.
Hur använder jag mig av Step Ins appar?
Du laddar enkelt ner appen GoActive! i Apples appstore och Google Play.
Leverantörskod: 028000
GoActive! är appen du använder för mobil inpassering och boka gruppträningspass, du kan enkelt se vilka pass som finns tillgängliga på din lokala anläggning, är passet fullt har du möjlighet att ställa dig i kö och vi notifierar dig direkt en plats blir ledig och du kan träna med oss. I appen GoActive! kan du även administrera medgivanden och förnya dina medlemskap.
Hur arbetar Step In för tryggare träning?
På Step In jobbar vi kontinuerligt med att minska smittspridningen genom särskilt framtagna åtgärder på våra center. Vi vill att våra center ska vara en trygg och säker plats för både medlemmar och anställda, och vi följer därför lagstiftningen i den nya pandemilagen.
Tack för att du visar hänsyn och respekt, så att vi tillsammans kan minska smittspridningen!
Vad gäller som medlem hos Step In?
Som medlem på Step In blir du en del av familjen. Med Guld-medlemskap får du får möjlighet att träna dygnet runt på samtliga av våra gym, vi erbjuder personlig träning, fria ytor för funktionell träning och gruppträningspass.
Du kan enkelt gå in med mobil inpassering på alla våra anläggningar vilket ger dig möjlighet att träna när du vill!
Första gången på gymmet?
Äntligen! Vad kul att du vill börja träna hos oss på Step In. När du besöker en av våra anläggningar för första gången får du gärna berätta för någon i vår personal att du gör ditt första besök. Då får vi en möjlighet att välkomna dig på bästa sätt! Vi visar dig gärna runt i våra lokaler och berättar om vårt erbjudande inom hälsa och träning.
Hur fungerar mobil inpassering?
För att göra det så enkelt som för dig som kund har vi introducerat in- och utpassering med mobil på alla våra anläggningar.
3 snabba steg för mobilinpassering
- Logga in på vår app; GoActive! Användarnamn är din e-post adress. Lösenord skapas vid köptillfälle.
- Tryck på den orangea bluetooth-ikonen. (Se till att bluetooth samt platsavisering är aktiverat på din mobil)
- Välj aktuell dörr och tryck på knappen Aktivera
Se här vår film om hur mobilinpassering fungerar